Światowej klasy tor Sepang ugościł dziennikarzy z całego świata, którzy zjechali się do Malezji na światową premierę nowej Ninji ZX-10R na sezon 2016. Ten 5.54 km tor był odpowiednim miejscem aby sprawdzić możliwości tego motocykla.
Motocykl posiada najbardziej rozwiniętą pomoc elektroniczną jakącKawasaki kiedykolwiek zaprojektowało w motocyklu. Na prezentacji w Malezji obecny był dyrektor wykonawczy całego projektu – Yoshimoto Matsuda. Japończyk chętnie dzielił się swoją wizją oraz wiedzą z wieloma gośćmi którzy przybyli na to wydarzenie.
Długie sesje przeznaczone dla dziennikarzy do jazdy na torze miały na celu pokazanie możliwości nowego sportowego systemu trakcji (KTRC) oraz zmodyfikowanego systemu CMF, który ułatwia wchodzenie w zakręt podczas hamowania.
“Nasz system już wcześniej był mocno zaawansowany oraz rozbudowany, ale teraz udało nam się osiągnąć jeszcze wyższy poziom“ – skomentował Matsuda-San podczas prezentacji motocykla. “Wcześniejsze systemy Kawasaki były zaprogramowany aby reagować. Nasz nowy system został zaprojektowany aby zbierać informacje przy użyciu IMU – systemu, który jest obecny tylko w motocyklach Kawasaki. Pozwala na bliską kontrolę oraz obserwację stylu jazdy kierowcy a nie wymusza pewnego stylu jazdy tak jak to było we wcześniejszych modelach. Udało nam się osiągnąć jeszcze wyższy poziom i wyprzedzić konkurencję.“
Nowa Ninja ZX-10R posiada stosunkowo dużo nowych oraz innowacyjnych rozwiązań. Zmianie uległa rama motocykla, przedni widelec od firmy Showa oraz tylny amortyzator, który był głośno komentowany przez dziennikarzy oraz członków zespołu KRT, którzy również byli obecni w Malezji.
Od 2011 roku, Tom Sykes oraz jego szef jego ekipy – Marcel Duinker stopniowo rozwijali projekt nowej Ninji ZX-10R, zdobywając tytuł mistrzowski w sezonie 2012 oraz dwa wicemistrzostwa w 4 sezonach. Obecność obydwu dżentelmenów na torze Sepang była czymś wyjątkowym, pokazując jak bliskie relację łączę KRT z zespołem inżynierów z KHI. Tom Sykes był bardzo zadowolony z implementacji jego sugestii w nowej Ninji.
“Podczas pierwszych kilku obrażeń na tym motocyklu, uśmiech nie schodził mi z twarzy. Nowa Ninja ZX-10R jest produktem finalnym naszych działań oraz starań na przestrzeni kilku ostatnich lat. Kawasaki wykonało kawał dobrej roboty. Dzięki ich pracy mamy bardzo dobre przeczucia przed nadchodzącym sezonem.
Broniący tytułu Mistrza Świata serii Superbike – Jonathan Rea też był bardzo pozytywnie zaskoczony motocyklem na którym w nadchodzącym sezonie będzie bronił swojego tytułu. Przy współpracy z dwoma inżynierami z KRT oraz menedżerem zespołu – Pere Riba, Jonathan Rea miał możliwość odkrycia potencjału tego fantastycznego motocykla.
“Miałem możliwość odbycia trzydniowych testów i mam bardzo dobre odczucia. Motocykl jest wprost fantastyczny. Wygląda na to, że Kawasaki wyprodukowało motocykl seryjny, który jest bardzo zbliżony do maszyny z toru.
Nowa Ninja ZX-10R będzie dostępna w trzech kolorach: Lime Green, Metallic Matt Carbon Grey oraz w barwach zespołu KRT - Winter Test Edition w kolorze czarnym z charakterystycznymi płatkami śniegu - Snowflake