Zespół Wyścigowy Kawasaki zadebiutuje z nowymi naklejkami na wyścigu w ten weekend. Kawasaki chce być pierwszym producentem, który przyjmie to nowe rozporządzenie, tworząc lepsze powiązanie między ulicznym motocyklem Ninja-ZX oraz jego wersją SBK. W przyszłym roku, zasady SBK sprawią, że motocykle wyścigowe pozostaną bliżej standardowych pojazdów ulicznych, na przykład dzięki zastosowaniu 17" aluminiowych kół. Powinno to zmniejszyć koszty zespołów oraz ułatwić klientom i fanom oglądanie ich ulubionego motocykla zarówno na ulicy, jak i na torze.
Kawasaki wierzy w koncepcję wyścigowych motocykli ulicznych na najwyższym poziomie i od dłuższego czasu z pasją wspiera tę serię. Możliwość zakupienia podstawowej, ulicznej wersji maszyny wyścigowej World Superbike jest atrakcyjna zarówno dla producenta, jak i klientów.
Od kilku lat Kawasaki koncentruje się na Mistrzostwach SBK. Wszystko to w duchu promocji motocykli ulicznych. Ta sama zasada towarzyszy motocyklom motocrossowym Kawasaki. Kierownik Zespołu Wyścigowego Kawasaki, Guim Roda mówi: „Stworzyliśmy nową Ninja ZX-10R i od zeszłego roku ciężko pracowaliśmy, aby rozwinąć ten motocykl i jego technologię. W końcu ten motocykl jest wyścigową wersją SBK motocykla, który sprzedajemy w salonach i co roku staramy się ulepszyć ZX-10R. Na koniec klienci korzystają z naszych innowacji, nie ma co do tego wątpliwości.