Projektanci nowego Z800 nadali mu nowy, żywszy wizerunek, zrywając tym samym ze sztywnymi zasadami stylistyki, zarezerwowanymi dla starszych poprzedników.
Większa pojemność silnika i nowe „podwozie” Z800 powoduje, że konkurencja wygląda przy nim „blado”.
Podstawowe zmiany:
Większe osiągi!
- większy silnik - teraz 806 cm3
- wysoki moment obrotowy od „samego dołu”
- delikatne „dostarczenie” mocy
- ZR800 C/D wersja 70kw z możliwością ograniczenia mocy do 35kw – dostosowanie do wymogów nowych, europejskich przepisów dotyczących prawa jazdy
Udoskonalone zawieszenie
- Lekki sportowy potencjał, przyjazny do prowadzenia charakter, lepsze osiągi przedniego hamulca i zawieszenia.
Uwolniona „dzika” stylistyka
- Nowa przednia owiewka jako podstawowy element nowej bardziej agresywnej stylistyki.
- Owiewki boczne i dolne zdają się „łapać” silnik w swoje szpony.
Nowoczesne oprzyrządowanie
- Nowy wielofunkcyjny wyświetlacz LCD bezpośrednio nawiązujący do agresywnej stylistyki.