W800 powraca wraz z dobrze znanym z wyglądu, chłodzonym powietrzem silnikiem o pojemności 773 ccm, z zastosowaniem legendarnego rozwiązania wałka królewskiego. Podzespoły użyte w serii W to najwyższej klasy nowe komponenty, odwzorowujące pierwotny wygląd maszyn z serii W.
Począwszy od podwozia, jego rama jest całkowicie nową konstrukcją, z rurami o większej średnicy zapewniającymi wygodniejszą jazdę, a stopka centralna w standardzie zapewnia motocyklowi pewny postój. Nowy W800 otrzymał przednie 19-calowe koło, co zapewnia mu najbardziej klasyczny wygląd z całej trójki maszyn W. Ponadto chromowane błotniki i kierownica tworzą oszałamiający efekt.
Jednak nowe W800 to nie tylko olśniewający efekt wizualny, ale również technologia nad którą pracowali inżynierowie Kawasaki. Nowe hamulce tarczowe z ABS z tyłu i z przodu są niezwykle efektywne, jak również spełniają wymagania nadchodzącej wielkimi krokami normy Euro5. Wyposażono go w sprzęgło antyhoppingowe, elektroniczny zapłon i wtrysk paliwa.
Bogata historia modeli W i żywa legenda tego motocykla w Japonii, gdzie jest modelem kultowym, sprawiła, że Kawasaki poczuło się zobligowane, aby gama W była możliwie szeroka. Powrócono do kwintesencji klasycznego stylu z zastosowaniem nowoczesnej technologii, aby ponad 50-letnia historia nie została zmarnowana, a miłośnicy segmentu Classic mogli wybrać coś dla siebie.