Elektronika sterowania zawieszenia modelu Versys 1000 SE, wyposażonego w półaktywny system KECS, została na 2021 zaktualizowana o oprogramowanie technologii Showa Skyhook EERA (Electronic Equipped Ride Adjustment).
Koncepcja technologii Skyhook zawiera się w jej nazwie, jest to wyobrażenie pracy zawieszenia motocykla w taki sposób, jakby ten był zawieszony w powietrzu, na niewidzialnym haku pozwalającym zachować mu maksimum stabilności podczas przejazdu po nierównościach. Tym hakiem jest oczywiście elektronika, która w czasie rzeczywistym, optymalnie dobiera tłumienie obu zawieszeń i pozwala na osiągnięcie efektu niemalże płynięcia w powietrzu.
Oprogramowanie Skyhook firmy Showa zostało starannie dopracowane przez inżynierów Kawasaki w celu zapewnienia sportowego charakteru jazdy modelem Versys 1000 SE, zapewniając jednocześnie poczucie niesamowitej płynności. Dzięki funkcji automatycznego dostosowywania się do właśnie pokonywanej nawierzchni, osiągnięto niespotykaną dotąd stabilność jazdy, także przy prędkościach autostradowych i podczas jazdy w deszczu.
Nowa specyfikacja zawieszenia jest ważną, ale tylko częścią niezwykłych parametrów nowego modelu Versys SE, motocykla do turystyki we dwoje, posiadającego imponujący pakiet elektroniki wspomagającej kierowcę, zapewniając komfort jazdy i poczucie zespolenia z motocyklem podczas podróży po każdej drodze.
Czterocylindrowy, rzędowy silnik pojemności 1043 cm3 zapewnia Versysowi SE rewelacyjne osiągi oraz dużą dozę elastyczności. Jednostka ta współpracuje z elektronicznie sterowanymi zaworami przepustnicy, co pozwala na możliwość wbudowania elektronicznego tempomatu. Z kolei kompleksowy, zakrętowy pakiet elektroniki, wykorzystujący dane zbierane przez moduł IMU, czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażera.
W skład powyższego pakietu wchodzi nie tylko kontrola trakcji KTRC ale także tryby mocy silnika. Versys SE standardowo wyposażony jest także w zintegrowane trzy tryby jazdy - Sport, Road, Rain, które dostosowują ustawienia kontroli trakcji i mocy silnika do warunków panujących na drodze lub stylu jazdy kierowcy. Dostępny jest także tryb manualny, w którym kierowca może dowolnie ustawiać parametry pracy elektroniki.
Idealna ergonomia musi być cechą charakterystyczną motocykla turystycznego. W przypadku Versysa SE zapewnia ją duża, regulowana przednia szyba, chroniąca kierowcę, jak i pasażera przed czynnikami atmosferycznymi, oraz możliwość dostosowania kanapy do wzrostu kierowcy, dzięki opcji wymiany siedzenia na niższe niż standardowe, Ergo-Fit, dostępne w katalogu oryginalnych akcesoriów Kawasaki.
Aby skutecznie i bezpiecznie zatrzymać ten komfortowy motocykl turystyczny, wyposażono go w inteligentny system hamulcowy KIBS, który korzysta m.in. z mocarnych, radialnie mocowanych zacisków hamulcowych typu monoblock. Aktywne bezpieczeństwo zapewnia także pełne oświetlenie wykonane w technologii LED, od niezwykle skutecznie rozpraszającego mrok przedniego reflektora zaczynając, przez kierunkowskazy, tylną lampę, na podświetleniu tablicy rejestracyjnej kończąc.
Uzupełnieniem topowej specyfikacji są ledowe światła doświetlające zakręty, panel TFT, quick shifter pozwalający na szybką i płynną zmianę biegów w górę i w dół, a także sprzęgło antyhoppingowe z systemem wspomagającym, który sprawia, że operowanie dźwignią jest łatwiejsze niż w większości konkurencyjnych konstrukcji.
Aplikacja Kawasaki Rideology zapewnia łączność smartfona z Versysem 1000 SE, co oznacza, że jego właściciele mogą nie tylko regulować zawieszenie swojego motocykla za pomocą ekranu własnego urządzenia mobilnego, ale także przeglądać zapisy jazdy oraz inne informacje dotyczące maszyny, np. zbliżające się interwały serwisowe, czy dodatkowe elementy, takie jak ikony przychodzących rozmów telefonicznych i e-maili.
Nie powinien dziwić fakt, że Kawasaki Versys 1000 SE, łączący w sobie wyposażenie do tej pory zarezerwowane raczej dla luksusowej limuzyny z najwyższej półki, posiada wysoce trwały lakier, który dzięki tzw. „efektowi trampoliny”, czyli obecności w powłoce półpłynnych cząsteczek, ma właściwości likwidujące powstałe na nim rysy, co pozwala na utrzymanie perfekcyjnego wyglądu motocykla przez długie lata.
Skoncentrowanie twórców Versysa 1000 SE na najlepszym możliwym przygotowaniu go do motocyklowej turystyki zaowocowało m.in. montażem źródła zasilania 12 V, pozwalającego nie tylko na podłączenie systemu nawigacji, ale i na ładowanie w czasie jazdy innych urządzeń potrzebujących prądu. Dodatkowo standardowe wyposażenie w podgrzewane manetki, osłony dłoni i wysoką, regulowaną szybę zapewnia komfort podróży, niezależnie od warunków pogodowych.
Teraz, w 2021 roku, kiedy usłyszysz zew przygody, będziesz mógł odpowiedzieć na niego za pomocą najbardziej zaawansowanego technicznie i luksusowego Versysa 1000 SE.