Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

15 Listopad 2019 Turbodoładowane Kawasaki podczas Wystawy EICMA

Podczas tegorocznej Wystawy Motocyklowej EICMA w Mediolanie, Kawasaki kontynuowało swoją ofensywę w zakresie nowych modeli, prezentując sześć nowych pojazdów oraz intrygując publikę wiadomościami na temat opracowanego motocykla z napędem elektrycznym. Ponadto, Kawasaki zapowiedziało współpracę z włoskim producentem motocykli - Bimota oraz z niemiecką firmą Bosch w zakresie technologii motocyklowej.

Podczas konferencji prasowej na stoisku Kawasaki, zorganizowanej przez Kawasaki Motors Europe, zaprezentowano ponownie trzy nowe modele na rok 2020, a trzy kolejne ujrzały światło dzienne po raz pierwszy. Niespodzianką było pojawienie się pięciokrotnego Mistrza Świata WSBK - Jonathana Rea.
 
Napięcie podczas omawiania kolejnych modeli narastało, a przerywnikiem były wystąpienia Pana Yuji Horiuchi, Dyrektora Działu Silników i Motocykli w Kawasaki Heavy Industries.
 
Zwracając uwagę na prezentację pojazdu elektrycznego, prezentowanego w gablocie wystawowej Kawasaki, Horiuchi stwierdził, że dla Kawasaki równie ważne co stworzenie pojazdu ekologicznego, było doposażenie go w manualną skrzynię biegów i sprzęgło, tak aby jego koncepcja była zgodna z ideą Rideology, która zapewnia przyjemność z jazdy i użytkowania motocykla. Pojazd ten to jedna z technologii badanych przez Kawasaki i raczej, według Pana Horiuchi, nie trafi do masowej produkcji.
 
Technologia była również przedmiotem dalszej części wystapienia, kiedy pinformowano,że Kawasaki będzie pierwszym japońskim producentem motocykli, który nawiąże współpracę z firmą Bosch w zakresie elektronicznych systemów wspomagających kierowcę.
 
Prezentacja najnowszej wersji W800 udowodniła jak bardzo Kawasaki darzy sentymentem model W1 z 1966 roku, kiedy to słynny czterosuwowy, chlodzony powietrzem silnik miał swój debiut.

Wspomniano również o ważnej zmianie w segmencie średnich motocykli Kawasaki. Nowe oblicze uzyskały zarówno Kawasaki Z650, jak i Ninja 650, które wyposażono w ekran TFT LCD, łaczność ze smartfonem, wygodną kanapę oraz oświetlenie LED. Przeprojektowaniu uległa też linia obydwu motocykli.
 
Przechodząc do wyższej pojemności, nowy Z900 poza powyższymi udoskonaleniami z gamy Z i Ninja 650, otrzymał kontrolę trakcji z trybami jazdy, lepiej dostrojony silnik pod kątem przyspieszania i zwalniania oraz czystsze emisje spalin.
 
Ci, którzy chcieli zobaczyć nową i zaktualizowaną ofertę Kawasaki byli olśnieni pierwszym widokiem nowej Ninja 1000SX, wyposażonej w kontrolę trakcji, elektroniczny tempomat, quicksjifter, czy też całkowite oświetlenie LED. Widok nowej Ninja 1000SX sprawił, że serca potencjalnych użytkowników zabiły mocniej.

Gwiazdą całego show był jednak nowy król sceny Hypernaked - ZH2. Odsłonięty przez Pana Horiuchi, muskularny i wyposażony w turbodoladowany silnik o mocy 200KM motocykl, zrobił oszałamiające wrażenie na widowni. Wraz z licznymi podzespołami wspierającymi motocyklistę, ZH2 stanął na szczycie rodziny Z.
 
Kawasaki wraz ze swoją ofertą ponownie wywołało burzę zainteresowania nowymi modelami. W ostatnim czasie koncern z Akashi, przyzwyczaił bowiem wszystkich do wielu nowości na dany rok modelowy. Stąd też oczy użytkowników na całym świecie zwrócone są niezmiennie ku Kawasaki.