W nowych motocyklach pojawią się innowacyjne systemy analizy stanu emocjonalnego oraz komunikacji w języku naturalnym*1. AI będzie rozpoznawać intencje i kierowcy na podstawie ustnych wypowiedzi czy poleceń. Umożliwienie komunikacji między kierowcą a motocyklem na takim poziomie zrozumienia otworzy nowe drzwi do niespotykanych dotychczas wrażeń z jazdy.
Dysponując dostępem do olbrzymiej bazy danych analitycznych zawieszenia i innych parametrów przechowywanych w chmurze Kawasaki oraz olbrzymiej ilości informacji z Internetu, system będzie proponował kierowcy wskazówki zwiększające radość z jazdy i bezpieczeństwo, adekwatnie do różnych warunków i sytuacji drogowych. Dzięki zaawansowanemu systemowi sterowania elektronicznego, system będzie również aktualizować rozmaite ustawienia motocykla, dopasowując je do doświadczenia, umiejętności i stylu jazdy kierowcy.
Taka bezustanna interakcja i komunikacja maszyny z kierowcą doprowadzi do rozwinięcia swoistej osobowości motocykla idealnie zgranej z cechami swojego kierowcy. Wzajemne zaufanie kierowcy i motocykla będzie stale wzrastać, zapewniając jeszcze większą radość z jazdy.
Motocykle Kawasaki są konstruowane zgodnie z filozofią RIDEOLOGY*2, w której kierowca zawsze jest na pierwszym planie.
W Kawasaki uważamy, że motocykle nie są zwykłymi narzędziami do przemieszczania się z punktu A do punktu B, lecz muszą dawać kierowcy zadowolenie i satysfakcję podczas jazdy. Aby wznieść tę ideę na wyższy poziom, Kawasaki rozpoczęło prace nad nowymi motocyklami, które będą mieć własną osobowość opartą na sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence - AI).
Chcąc dostarczać budzące emocje motocykle, które doskonale się prowadzą, Kawasaki będzie nadal w pełni korzystać z ogromu doświadczenia i zasobów technologicznych Grupy KHI, eksplorując innowacyjne metody rozwoju nowych produktów i technologii.
*1 Forma sztucznej inteligencji umożliwiająca komunikację między człowiekiem i maszyną przez nadanie maszynie cech żywej istoty, która potrafi rozpoznawać emocje rozmówcy na podstawie intonacji głosu. Platforma jest obecnie opracowywana przez cocoro SB Corp. należącą do SoftBank Group.
*2 Ukierunkowana na kierowcę filozofia projektowania Kawasaki, RIDEOLOGY, opiera się na wykorzystaniu wszelkich dostępnych możliwości do tworzenia produktów łączących moc z łagodnością, radość z jazdy i pełną kontrolę w każdej sytuacji.