Zaczynając od silnika, najbardziej godną uwagi zmianą w nowym KX450 2021 jest zastosowanie powłoki przeciwciernej na płaszczu tłoka, która zmniejsza tarcie między tłokiem a ścianą cylindra i przyczynia się do zwiększenia wydajności jednostki napędowej.
Bardzo chwalone sprzęgło hydrauliczne KX450 zostało jeszcze lepiej dopracowane na sezon 2021, a wprowadzone zmiany mają na celu poprawę wyczucia jego pracy oraz wydłużenie żywotności tego układu w trudnych warunkach wyścigowych.
Aby zapewnić lżejsze działanie sprzęgła po naciśnięciu dźwigni i szerszy zakres pracy sprzęgła, tradycyjny układ sprężyn śrubowych został zastąpiony sprężynami talerzowymi. Wynikająca z tej zmiany poprawa wyczucia i kontroli są widoczne podczas pracy, szczególnie podczas operowania pojazdem na półsprzęgle.
Inżynierowie Kawasaki zmienili materiał cierny tarcz sprzęgła, wykonanych z włókna, tak, aby zwiększyć ich trwałość. Zmianom także poddano metalowe przekładki sprzęgłowe, których rozmiar zwiększono ze średnicy 139 do 146 mm. Nowe ustawienie segmentów tworzących sprzęgło, i lekkie ich obrócenie, pozwala na lepsze oddzielanie się ich od siebie, co redukuje niepożądany efekt ciągnięcia sprzęgła.