Zaawansowany system wspomagający kierowcę marki Bosch, składa się z trzech elementów, którymi są: adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie przed kolizją z poprzedzającym kierowcę pojazdem oraz ostrzeżenie przed pojazdami w martwym polu. Tworzą one kompleksowy system bezpieczeństwa motocyklisty i motocykla, wykorzystujący technologię znaną już z samochodów. U podstaw tego rozwiązania leży czujnik radarowy firmy Bosch, układ hamulcowy, system zarządzania pracą silnika oraz system HMI (interfejs człowiek-maszyna), które współpracują ze sobą w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wygody motocyklisty.
Wewnętrzne badania przeprowadzone przez firmę Bosch wykazały, że zaawansowane systemy swpomagające kierowcę są w stanie zapobiec jednemu na siedem wypadków motocyklowych. Dzieje się tak dzięki najwyższej klasy elektronice, która stale monitoruje otoczenie motocykla. System zapobiega potencjalnie niebezpiecznym sytuacjom szybciej niż człowiek jest w stanie zareagować.
Kawasaki dąży do celu, jakim jest zabawa i satysfakcja z kontroli nad motocyklem. Bezpieczeństwo i komfort motocyklisty są na pierwszym planie, i poprzez rozwój takich systemów jak KIBS, czy KTRC, Kawasaki zaznacza swoją silną pozycję jako czołowy producent bezpiecznych systemów wspomagających kierowcę. Dzięki włączeniu do narzędzi wspomagających kierowcę systemu marki Bosch, jeszcze większa rzesza motocyklistów poczuje się bezpieczniej.
Geoff Liersch, Prezes Działu Motocyklowego Bosch, powiedział: "Bosch na całym świecie, czyni jazdę motocyklem bezpieczniejszą, wydajniejszą, a my jesteśmy szczęśliwi, że możemy zapewnić Kawasaki, jako pierwszemu japońskiemu producentowi motocykli, dostęp do tej niezwykłej technologii wspomagającej motocyklistę".
Yuji Horiuchi, Prezes Działu Motocyklowego i Silnikowego w Kawasaki Heavy Industries oświadczył: "Z przyjemnością informujemy, że nasze motocykle będą wyposażone w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę marki Bosch, które zapewniają większe bezpieczeństwo i komfort motocyklistom. Dzięki wsparciu tych systemów jesteśmy przekonani, że Kawasaki może zaoferować "zabawę i satysfakcję z kontroli" jeszcze większej liczbie kierowców".
Zaawansowany system wspomagający kierowcę zawiera:
1. Adaptacyjny tempomat
Jazdy w dużym ruchu i utrzymywanie właściwej odległości do poprzedzajacego pojazdu może być uciążliwa dla zmęczonego kierowcy. Adaptacyjny tempomat dostosowuje prędkość pojazdu do natężenia ruchu i utrzymuje niezbędną, bezpieczną odległość. System ten ma zapobiegać najechaniu przez motocyklistę na pojazd przed nim, zwłaszcza na skutek niezachowania bepiecznej odległości. Adaptacyjny tempomat zwiększa bezpieczeństwo i pozwala kierowcy bardziej skupić się na drodze.
2. Ostrzeżenie przed kolizją
Bosch opracował system ostrzegania przed kolizją z tyłu motocykla, aby ograniczyć potencjalnie negatywne konsekwencje dla motocyklisty. Jeśli system wykryje, że inny pojazd jest niebezpiecznie blisko, a kierowca nie zareaguje, ostrzega go za pomocą sygnału optycznego bądź dźwiękowego.
3. Wykrywacz martwego pola
Czujnik radarowy monitoruje otoczenie motocykla i pozwala kierowcy bezpiecznie zmienić pas ruchu. System sprawdza czy w obszarze, który zwykle jest trudno widoczny dla kierowcy, są jakieś inne przedmioty. Gdy w martwym polu znajduje sie pojazd, system ostrzega za pomocą sygnału optycznego, widocznego w lusterku wstecznym.
Uwaga: Brak jest ostatecznej informacji kiedy dokładnie system zostanie wprowadzony na rynek oraz jakie motocykle będą go posiadały.