Anglik Tom Sykes przybliżył się do swojego pierwszego zwycięstwa w podwójnym wyścigu SBK dzięki pierwszemu i drugiemu miejscu w Assen, które uczyniły go zdobywcą 40 - a więc największej ilości punktów tego dnia. W tej chwili posiada w sumie 83 punkty, a więc tyle samo, co dwaj zawodnicy nad nim, lecz Tom w oficjalnych zestawieniach znajduje się na miejscu czwartym.
Młody, francuski kierowca Loris Baz uzyskał dwa dobre wyniki w suchych warunkach, które uprzyjemniły dzień wyścigu w Holandii. Jednym w wyników było mocne, trzecie miejsce. Musiał na nie pracować przez cały czas trwania wyścigu, pod presją pozostałych zawodników. Opuszcza Assen jako szósty w mistrzostwach z 58 punktami na koncie.
Doskonałe przygotowanie w zespołowym garażu, a następnie prowadzenie Sykesa w każdym z 22 okrążeń pierwszego wyścigu poskutkowały wspaniałym wynikiem na mecie. Angielski zawodnik ustanowił nowy rekord okrążenia w postaci 1’35.893 w drugim okrążeniu. Był o ponad 8 sekund szybszy na mecie od pierwszego zwycięstwa Kawasaki w Assen w 2006.
W drugim dzisiejszym wyścigu Sykes prowadził w 18 spośród 22 okrążeń i pomimo późniejszych starań by uzyskać podwójne zwycięstwo, przegrał o jedyne 0.089 sekundy.
Baz został nieco przyblokowany na starcie pierwszego wyścigu, ale utrzymywał dobre tempo i wyprzedził niektórych zawodników, zdobywając miejsce piąte, a więc swój dotychczasowy, najlepszy wynik w tym sezonie. Na mecie był o niecałe sześć sekund od podium. W drugim wyścigu miał lepszą formę na starcie i włożył wiele wysiłku, aby utrzymać się na trzecim miejscu przez większą część drugiej połowy wyścigu, na koniec uzyskując zasłużoną trzecią pozycję.
Alex Lundh nie pojechał w Assen po tym, jak nabawił się kontuzji obojczyka podczas ćwiczeń. Jego kolega z zespołu Kawasaki Team Pedercini, Federico Sandi, doprowadził jego motocykl Ninja ZX-10R na 16-te miejsce w wyścigu pierwszym i 14-te w wyścigu drugim.
Tom Sykes: - Niemalże idealny weekend dla nas również po zwycięstwie w Superpole. Po powolnym rozpoczęciu sezonu zrobiliśmy postęp, tak więc teraz nabierzemy tempa i znowu przyspieszymy. Dzisiaj motocykl bardzo dobrze się sprawował i pracował bardzo spójnie. Gdy Eugene mnie wyprzedził w drugim wyścigu zdałem sobie sprawę, że znacznie łatwiej było podążać za kimś niż prowadzić i niestety przy wyjeździe z finałowej barierki na ostatnim okrążeniu uderzyłem w krawężnik od wewnątrz, gdy próbowałem go wyprzedzić i wyleciałem z siedzenia. Byłoby wspaniale, gdybym wygrał też drugi wyścig, ale jestem zadowolony z przebiegu dnia i z doskonałego wsparcia w Assen ze strony wszystkich fanów Kawasaki i niektórych fanów Toma Sykesa. Pierwszy wyścig był dla nas świetny i zrobiliśmy wszystko, co tylko mogliśmy. Mieliśmy bardzo mocny zimowy program testów, nauczyliśmy się sporo i mamy dużo informacji oraz danych. Teraz znajdujemy się tu, gdzie powinniśmy być. Ogólnie jestem zadowolony, ponieważ włożyliśmy dużo pracy we wczorajsze wolne ćwiczenia. Szczerze powiedziawszy sam się zaskoczyłem, ale Ninja ZX-10R pracuje doskonale. Mamy w składzie naprawdę świetnych ludzi, którzy walczą w moim narożniku i przekazali mi cenny pakiet, tak więc mogę zrobić wiele z tego, co chcę z moim motocyklem. Pierwszy wyścig był dobry i wierzcie mi, obserwowanie, jak zwiększa się odległość z każdym okrążeniem jest magicznym przeżyciem dla kierowcy.
Loris Baz: - Ostatnie okrążenie było dla mnie zbyt długie, ponieważ chciałem je jak najszybciej ukończyć. Byliśmy dzisiaj w pierwszej piątce, a następnie na podium w suchych warunkach, więc chciałbym podziękować całemu zespołowi oraz ludziom z Kawasaki, którzy wykonali dużą pracę na tym motocyklu, aby uczynić go lepszym pod kątem mojego stylu jazdy i mojej wagi. Myślałem, że moje tempo było wystarczająco dobre, aby wyprzedzić grupę przede mną w pierwszym wyścigu, ale nie wiem, co się stało, bo nie złapałem przyczepności w tylnym kole już na starcie, więc być może nie rozgrzałem odpowiednio opony. To było dziwne i nigdy wcześniej mi się nie przytrafiło, więc straciłem jedną lub dwie sekundy, a to już było zbyt wiele do nadrobienia. Ale zakończyć jako P5 to dobry wyniki moje tempo było mocne, jak zobaczyliśmy w wyścigu drugim, gdy lepiej wystartowałem.
WSBK
Wyścig 1
1 Tom Sykes Kawasaki ZX-10R
2 Jonathan Rea Honda CBR1000RR
3 Sylvain Guintoli Aprilia RSV4
4 Eugene Laverty Aprilia RSV4
5 Loris Baz Kawasaki ZX-10R
6 Davide Giugliano Aprilia RSV4
7 Chaz Davies BMW S1000 RR
8 Jules Cluzel Suzuki GSX-R1000
9 Leon Camier Suzuki GSX-R1000
10 Carlos Checa Ducati 1199
16 Federico Sandi Kawasaki ZX-10R
DNS Alex Lundh Kawasaki ZX-10R
Wyścig 2
1 Eugene Laverty Aprilia RSV4
2 Tom Sykes Kawasaki ZX-10R
3 Loris Baz Kawasaki ZX-10R
4 Jonathan Rea Honda CBR1000RR
5 Chaz Davies BMW S1000 RR
6 Sylvain Guintoli Aprilia RSV4
7 Leon Camier Suzuki GSX-R1000
8 Marco Melandri BMW S1000 RR
9 Michel Fabrizio Aprilia RSV4
10 Carlos Checa Ducati 1199
14 Federico Sandi Kawasaki ZX-10R
DNS Alex Lundh Kawasaki ZX-10R
Ranking
1 Sylvain Guintoli Aprilia RSV4 111
2 Eugene Laverty Aprilia RSV4 83
3 Chaz Davies BMW S1000 RR 83
4 Tom Sykes Kawasaki ZX-10R 83
5 Jonathan Rea Honda CBR1000RR 63
6 Loris Baz Kawasaki ZX-10R 58
7 Michel Fabrizio Aprilia RSV4 53
8 Marco Melandri BMW S1000 RR 51
9 Jules Cluzel Suzuki GSX-R1000 41
10 Davide Giugliano Aprilia RSV4 33
17 Federico Sandi Kawasaki ZX-10R 8
18 Alex Lundh Kawasaki ZX-10R 7