Znane na całym świecie zawody Isle of Man TT rozpoczęły się 30 maja i w tegorocznym wyścigu ilość zawodników oraz zespołów startujących na motocyklach Kawasaki jest wyjątkowo duża. Wszyscy będą walczyć o zwycięstwo oraz chwałę na 60.75 kilometrowej trasie. Zawodnik zespołu GBmoto Racing – Gary Johnson, Ian Hutchinson startujący w barwach zespołu PBM Kawasaki oraz James Hillier – gwiazda zespołu Quattro Plant Kawasaki będą walczyć a jak najlepsze wyniki oraz lokaty w klasach Superbike, Superstock, Supersport, Supertwin oraz Senior.
Zawody Isle of Man TT to jedne z najpopularniejszych wyścigów na świecie. Odbywają się na torze ulicznym, pełnym ostrych zakrętów, długich prostych, oraz górzystych podjazdów. Najlepsi zawodnicy świata stają na starcie z zamiarem przejechania pojedynczej pętli toru w najkrótszym możliwie czasie. Zaczynają z linii startu, gdzie są wypuszczani w regularnych odstępach czasowych. Aktualnie, rekord trasy wynosi 17 minut i 6.682s. To się równa średniej prędkości w granicach 213 KM/H!
Rozpoczynając w roku 1907, trasa zawodów “Tourist Trophy” została wydłużona i nazwana ‘Snaefell Mountain Course’. W tamtych latach, nawierzchnia trasy pozostawiała wiele do życzenia. Zawodnicy jeździli po żwirze oraz piasku. Część trasy wiodła po polach dla koni. Pierwszy zawodnik który ruszał musiał otworzyć bramy dzielące pola, a ostatni startujący był odpowiedzialny za ich zamknięcie. Dzisiaj sytuacja wygląda trochę inaczej. Zawodnicy rywalizują po równych asfalcie, na którym można rozwijać zawrotne prędkości.
Przez lata, rekordy prędkości były ciągle poprawianie. W roku 1920, średnia prędkość wyniosła 55.62 MP/H, a z kolei w roku 1949 wzrosła do 82 MP/H. Wyspa Man gościła wielu znakomitych kierowców którzy na stałe zapisali się w historii wyścigów motocyklowych. Osobistości z serii Gran Prix takie jak Geoff Duke, John Surtees, Mike Hailwood, Giacomo Agostini, Phil Read i Jim Redman startowali w tych prestiżowych zawodach.
Rekord prędkości Hailwooda z 1967 roku (108.77 MP/H) utrzymywał się do roku 1975 kiedy to Mick Grant na motocyklu Kawasaki H1R 500 pojechał szybciej o 1 MP/H (109.80) w drodze do zwycięstwa w wyścigu TT. W późniejszych latach zawodnicy zaczęli się obawiać zbyt dużej różnicy pomiędzy zawodami TT a zawodami na normalnym torze wyścigowym. Z tego powodu w roku 1976, zawody TT straciły status imprezy Grand Prix. Mimo tych problemów, impreza na wyspie Man z roku na rok stawała się coraz większa i przyciągała coraz większą ilość kibiców. Dzisiaj, jest ona odbierana jako jedna z najbardziej interesujących na świecie.
Przyciągając tysiące fanów z całego świata, w 2015 zawody TT są gotowe przyjąć ponad 40,000 kibiców. Jest to największa liczba kibiców od pamiętnych zawodów w 2007 roku. Oprócz tego, zawody TT stanowią dużą część przychodów wyspy Man. Zakładając, że każdy kibic spędzi na wyspie 6 dni to można założyć, że w dużej mierze przyczyni się to do całkowitej liczby €26.58 milionów które gospodarka produkuje rocznie.
Zawodnicy startujący na Kawasaki odnosili wiele sukcesów na przestrzeni lat podczas zawodów TT. W roku 1976, Grant wygrał rywalizację w klasie 500cc. Nie tak dawno, Ryan Farquhar, Michael Dunlop oraz Dave Molyneux odnosili sukcesy wygrywając klasy Production 600, Supersotck oraz Sidecar.