Nowy Z650, stworzony w oparciu o stylistykę Sugomi, dumnie prezentuje sie w klasie naked i sprawia, że segment Z nadal przedstawia szeroki przekrój modeli - od 125 cm3 do 1000 cm3. Z650, od czasu swojej premiery w 2017 roku, zachwycał motocyklistów swoim wyglądem, połączonym z przyjemną i łatwą jazdą, która była szczególnie ważna dla świeżo upieczonych motocyklistów.
Z650 został zaprojektowany z myślą o posiadaczach kategorii prawa jazdy A2 i jest dla nich modelem przejściowym do Z900, ale dla wielu stanowi też wystarczający wybór podczas codziennej jazdy na średnich dystansach.
Elastyczność silnika od niskich obrotów, aż do osiągnięcia czerwonego pola oraz zwrotność w mieście to dwa z atutów nowego Z650. Nowy model jest idealny do jazdy w mieście, jak i poza nim. Dla wygody podróżnych zaprojektowano całkowicie nową kanapę.
W 2020 roku Z650 robi gigantyczny krok naprzód dzięki oszałamiającemu ekranowi TFT LCD o przekątnej 10,9 cm, na którym możemy zobaczyć takie informacje jak: wskaźnik zmiany biegów, kontrolka zmiany biegów, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik ekonomicznej jazdy oraz łączność z telefonem za pomocą modułu Bluetooth. Dodatkowo zamontowano oświetlenie LED z przodu i z tytułu, a jako ogumienie zastosowano jeszcze bardziej przyczepne opony Dunlop Sportmax Roadsport 2.
Z oznacza styl i wygodę, więc nic dziwnego, że nowy Z ma możliwość połączenia ze smartfonem. Parowanie smartfona z pojazdem jest proste, a dzięki aplikacji Rideology, stworzonej przez Kawasaki, można uzyskać dostęp do funkcji takich jak między innymi informacje o trasie wedle wskazań GPS.
Mówiąc o komforcie, należy wskazać, że Z650 ma jeszcze wygodniejsze, twardsze i szersze siedzenie, które zapewnia wygodne podróżowanie nawet dla dwóch osób.
Jego podwozie, oparte na kratownicowej ramie i ostre, nieregularne kształty spowodowały, że stał się wielkim hitem sprzedażowym. Nowe kolory, przygotowane na 2020 rok, sprawiają, że wygląd tego motocykla jest jeszcze ciekawszy.