Szczycący się szeregiem nowych możliwości, niedostępnych w wielce lubianych Supersportach średniej pojemności poprzednich lat, ZX-6R na rok 2024 otrzymuje zarówno aktualizacje techniczne, jak i stylistyczne, gotowe zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagającego ridera ulicznego i wyścigowego.
Najbardziej oczywistym aspektem nowej maszyny jest charakterystyczna "twarz" - Ninja została wyposażona w aerodynamiczne skrzydła z celowymi agresywnymi liniami, obejmującymi po raz pierwszy hybrydowe reflektory projektorowe (część kompletnego pakietu oświetlenia LED) oraz nową sportową owiewkę wyposażoną w specjalne wycięcia zmniejszające napór powietrza na szybę. Całe nadwozie na rok 2024 wykorzystuje przeplatające się warstwy, aby stworzyć efekt 3D - prawdziwy designerski majstersztyk.
W obszarze kokpitu debiutuje nowy kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3 cala, który umożliwia również łączność ze smartfonem za pośrednictwem aplikacji Kawasaki Rideology. Dostępne są informacje, takie jak kontrolka zmiany biegów, przypomnienie o przeglądzie okresowym, przypomnienie o wymianie oleju, wskaźnik trybu jazdy, połączenie ze smartfonem i powiadomienia smartfona. Wraz ze wszystkimi znanymi aktualizacjami stanu pojazdu, dostępny jest również wskaźnik Bluetooth i wskaźnik ekonomicznej jazdy - niemniej ten ostatni kluczowy dla właścieli ZX-6R z pewnością nie będzie.
Z technicznego punktu widzenia, słynny i bardzo chwalony rzędowy czterocylindrowiec o pojemności 636 cm3 chłodzony cieczą stanowi rdzeń maszyny i jest teraz wyposażony w zmienione profile krzywek, aby spełnić bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin, a także zmienione kanały dolotowe oraz zmienione kolektory, które łączą się, aby poprawić moment od niskich do średnich obrotów.
Przejście na okrągłe tarcze hamulcowe odzwierciedla obecny wizerunek rodziny Ninja ZX-10R, podczas gdy takie elementy jak SFF-BP (widelec z oddzielną funkcją i dużym tłokiem), KQS Kawasaki Quick Shifter, trzy tryby kontroli trakcji KTRC oraz tryby mocy i zintegrowane tryby jazdy podkreślają wysoką specyfikację tej legendy Superport.
Ninja ZX-6R toczy się na oponach Pirelli Diablo Rosso IV i będzie dostępna w nadchodzącym sezonie w dwóch wersjach kolorystycznych: zielonej (naturalnie!) w kolorze Lime Green/Ebony oraz bardziej "cichociemnej" wersji łączącej Metallic Graphite Grey i Metallic Diablo Black. Fani marki rodziny Ninja z zadowoleniem czekają na pierwsze egzemplarze nowej Ninjy ZX-6R na rok 2024, my również nie możemy się doczekać!