W ciągu ostatnich 50 lat motocykle Kawasaki KX dominowały w wielu seriach - zdobywając wiele tytułów World MX i WMX, a także w USA, zwiększając wiodącą w branży liczbę 63 połączonych mistrzostw AMA motocross i supercross, a także 720 zwycięstw w profesjonalnych wyścigach AMA. Imponująca lista mistrzów Kawasaki obejmuje takie sławy wszech czasów, jak Stefan Everts, Sebastian Tortelli, Mickael Maschio, Christophe Pourcel i Courtney Duncan w WMX, a także Jeff Ward, Ricky Carmichael, James Stewart, Ryan Villopoto i Eli Tomac.
Rozwój rewolucyjnej technologii dla linii KX pozostał niezmienny przez lata w dążeniu Kawasaki do kolejnych zwycięstw. Te postępy technologiczne obejmowały tylne zawieszenie Uni-Trak w 1979 roku, hamulce tarczowe w 1980 roku i ramę obwodową w 1989 roku. Ostatnie innowacje obejmują system DFI z podwójnymi wtryskiwaczami i trybem kontroli startu w 2012 roku, ale w 2019 roku inżynierowie Kawasaki poszli o krok dalej, wprowadzając zarówno elektryczny rozruch, jak i sprzęgło hydrauliczne do i tak już imponującej listy funkcji, które można znaleźć we flagowym modelu KX450. Obecnie KX250 i KX450 są gotowe do kontynuowania swojej wiodącej w branży dominacji i przyjęły technologię pochodzącą z FIM World Superbike z Kawasaki Racing Team, taką jak układ rozrządu typu finger follower, zapewniając kierowcom KX moc potrzebną do dotarcia do flagi w szachownicę.
Na całym świecie Lime Green jest nadal rozpoznawany jako kolor Kawasaki, a od ponad 50 lat maszyny KX z dumą noszą ten kolor, który stał się synonimem koloru zwycięstwa.
Aby uczcić ten kamień milowy, będziemy cyklicznie udostępniać historyczne treści przedstawiające niektóre z największych innowacji technologicznych, momentów wyścigowych i innych wspomnień z ostatnich 50 lat.