Nad zawodnikami ciąży duża presja, aby osiągać dalsze sukcesy tak jak to miało miejsce przez ostatnie trzy lata. Przypomnijmy, że w tym czasie zespół KRT całkowicie zdominował WSBK zdobywając tytuły mistrzowskie w klasyfikacji kierowców, zespołów oraz producentów. Przed rozpoczęciem sezonu 2018, wprowadzone zostały zmiany w regulaminie, które mają na celu wyrównanie rywalizacji między zawodnikami.
Zmiany w regulaminie ograniczają obroty silników wszystkich rywalizujących producentów. Aczkolwiek, organizatorzy mistrzostw prowadzili najbardziej rygorystyczne limity na zespół Kawasaki i motocykl Ninję ZX-10RR, zmniejszając limit o 1,100 obr./min do 14,100 obr./min.
Powyższa decyzja została podjęta tak aby zmniejszyć dominację zespołu Kawasaki oraz obu zawodników – Jonathan’a Rea oraz Tom’a Sykes’a, którzy przez ostatnie lata byli praktycznie niepokonani. Organizator WSBK zarezerwował sobie prawo prowadzenia kolejnych ograniczeń w przyszłości w przypadku, gdy któryś z producentów będzie wyraźnie dominował.
Trzeba przyznać, że zmiany w regulaminie najbardziej dotknęły zespół Kawasaki. Dlatego, podczas zimowej przerwy, Jonathan Rea oraz Tom Sykes intensywnie testowali Ninję ZX-10RR tak, aby jak najlepiej dostosować motocykl do zmian, które zostały wprowadzone.
Kawasaki jest zdeterminowane, aby osiągać dalsze sukcesy w WorldSBK i nowy hashtag #NinjaSpirit ma na celu zjednanie wszystkich fanów, aby jeszcze mocniej kibicowali zespołowi KRT! Będzie on używany w mediach społecznościowych oraz w innych komunikatach przesyłanych przez Kawasaki.