W pojazdach przygotowanych na sezon 2025 roku ta starannie przemyślana ewolucja idzie o krok dalej. Wśród najważniejszych zmian „niewidocznych gołym okiem” znajduje się m.in. zwiększenie pojemności skokowej silnika oraz wzrost maksymalnej mocy. Opracowany przez Kawasaki, specjalnie do jazdy po wszelkiego rodzaju drogach, od idealnie gładkich autostrad do słabo utrzymanych dróg lokalnych, czterocylindrowy, rzędowy silnik modelu Versys otrzymał pojemność powiększoną z 1,043 cm3 do 1,099 cm3 dzięki dłuższemu o 3 mm skokowi tłoka. Rezultatem tych działań – wraz z innymi zmianami konstrukcyjnym – jest wzrost maksymalnej mocy ze 120 KM do 135 KM.
Oprócz zmiany mocy, zwiększony moment obrotowy w średnim i wysokim zakresie obrotów sprawia, że i tak dotychczas świetne doznania z jazdy stają się jeszcze przyjemniejsze. Nowe modele (Standard, S oraz SE wraz z opcjonalnymi pakietami akcesoriów) otrzymują również szereg ulepszeń, które mają na celu zwiększenie możliwości turystycznych pojazdu.
Zmodyfikowany system Kawasaki Quick Shifter (KQS) działa w nowym modelu Versys już od 1500 obr./min, a nowe przełożenia wyższych biegów w połączeniu z elektronicznym tempomatem poprawiają komfort jazdy turystycznej. Jeśli chodzi o zmiany w silniku, wyróżnić warto modyfikację lejków w środkowych kanałach dolotowych, które są teraz o 45 mm dłuższe niż zewnętrzne.
Same kanały dolotowe zostały zoptymalizowane, aby dostosować je do zmiany przepustnic silnika. W nowym modelu są teraz węższe mimo zwiększonej pojemności silnika. Dzięki tej zmianie udało się uzyskać wyższą prędkość przepływu powietrza w niskim i średnim zakresie obrotów. Zaprojektowane zostały nowe nastawy ECU zoptymalizowane pod kątem większej pojemności silnika poprawiające charakterystykę otwierania przepustnic w całym zakresie obrotów. Zmianie uległy także profile krzywek wałków rozrządu charakteryzujące się teraz niższym wzniosem. Wszystkie te zmiany miały na celu zwiększenie momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów tj. pomiędzy 4000 a 7000 obr/min.
Lepsza sterowność to także zasługa cięższego koła zamachowego i zoptymalizowanego systemu wałków wyrównoważających skutecznie redukujących nadmierne drgania. Powiększone rury łączące kolektory wydechowe 1-4 i 2-3, poprawiły osiągi w całym zakresie obrotów silnika. Dla poprawy wydajności chłodzenia modelu na sezon 2025 roku dodano chłodnicę oleju. Układ hamulcowy został zmodernizowany, a tarcza tylnego hamulca powiększona została z ø250 mm na ø260 mm.
Port USB-C jest standardem. Jeżeli chodzi o elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, właściciel nowego modelu Versys 1100 będzie miał możliwość korzystania z bogatego wyposażenia, które obejmuje kontrolę trakcji KTRC, system kontroli jazdy w zakrętach, szeroki wybór trybów mocy i trybów jazdy, a właściciele wersji SE – elektronicznie regulowane zawieszenie Showa. Dzięki wygodnej w użyciu aplikacji Kawasaki Rideology, którą teraz obsługiwać można komendami głosowymi, użytkownik otrzymuje idealny pojazd do eksploracji każdego miejsca na naszej planecie. Versys 1100 – Destination Everywhere.
Już wkrótce w salonach.
Model Versys 2025 jest dostępny w następujących kolorach**
Versys 1100:
Metallic Matte Graphene Steel Gray / Metallic Diablo Black
Versys 1100 S
Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black
Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black
Versys 1100 SE
Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black
Pearl Robotic White / Metallic Diablo Black