Kawasaki Motors Europe - Biuro Prasowe
Podparta przeszło czterdziestoletnim dziedzictwem, linia modeli Kawasaki KX zasłużyła na swoją sławę i wielki sukces w wyścigach oraz Mistrzostwach, z których ostatnie, 2013 AMA Supercross Championship są współudziałem Ryana Villopoto i jego fabrycznego modelu KX450F.
Posiadając wiele właściwości, wprowadzonych przez Villopoto oraz innych najlepszych zawodników fabryki, nowe modele 2014 KX250F i KX450F przeszły jeszcze bardziej zaawansowane udoskonalenia, aby móc pochwalić się najlepszymi właściwościami w wyścigach oraz wytrzymałością, za które są tak bardzo cenione maszyny Zielonego Zespołu.
W modelu KX250F, główne ulepszenie polega na dodaniu elektronicznej kontroli startu, właściwości, która sprawi, że ten model stanie się koniecznym atrybutem na padoku zawodów MX2. Zastosowany jako gwarancja holeshot'a dla modelu KX450F, ten dodatek łatwego w użyciu przycisku po lewej stronie kierownicy w pojeździe o pojemności 250cc sprawia, że pomimo już i tak niezwykle udanego pakietu, jest on jeszcze bardziej pożądaną maszyną.
Nowością w KX250F są również: ulepszenia w przednim mocowaniu silnika, zapewniające lepszą przyczepność przedniego koła, nowe manetki kierownicy, modyfikacje w selektorze biegu oraz sworzniach selektora skrzyni biegów, a także ulepszone ustawienia przedniego widelca SFF i zawieszenia typu Uni-Trak.
To co pozostaje, to ogromna moc i przewaga przepustowości dwóch wtrysków paliwa, powiązanych z prostym przewodem dolotowym, a także zdolność do zmiany ustawień map silnika za pomocą trzech opcji wyboru dla normalnych, łatwych i trudnych warunków na torze.
Dla kierowców, którzy pragną jeszcze bardziej zaawansowanych modyfikacji lub chcą przyjrzeć się wielogodzinnemu zapisowi danych na temat swojej maszyny, będzie ponownie dostępny opcjonalny, fabryczny zestaw do kalibracji FI, zarówno dla modelu KX250F jak i KX450F, sprawiając, że staną się one maszynami, o największej możliwości tuningu i ustawienia map na motocyklowym padoku.
Po ponownym zdominowaniu wewnętrznych Zawodów AMA Supercross w 2013 roku, Ryan Villopoto rozważa KX450F jako idealną broń do tego sportu, który śledzą miliony fanów w USA i na całym świecie.
Zmiany w KX450F w naturalny sposób koncentrują się na utrzymaniu pewnych świętości, które sprawiły, że model ten stał się tą wspaniałą maszyną, wybieraną przez zawodników Supercross i MX1 i polegają na dokonaniu niewielkich udoskonaleń, które mają na celu utrzymanie lidera gamy Kawasaki KX na czele wyścigu.
Dzięki ulepszonym ustawieniom, pneumatyczny przedni widelec PSF o szerokiej gamie ustawień, pozostaje kluczową właściwością 450F, tak samo jak elektroniczny Tryb Kontroli Startu, oraz tłok o konstrukcji dwu-skrzynkowej, które to technologie zostały opracowane przez zespoły fabryczne Kawasaki w trakcie białej gorączki zawodów MX1 i Supercross.
Steve Guttridge, Kierownik Planowania Wyścigów dla Kawasaki Motors Europe, podsumowując te dwie, udoskonalone maszyny sezonu 2014, jest pełen zachwytu dla tych wspaniałych pojazdów.
- KX450F jest w tej chwili na samym szczycie, jeśli chodzi o Supercross. Ryan pokazał nam dominację tej maszyny i możemy być pewni, że zobaczymy więcej zawodników na KX w nadchodzącym sezonie.
Dla kierowców MX2 KX250F już wcześniej był koniecznym atrybutem do rozważenia. Maszyna o doskonałej, wzbudzającej zazdrość reputacji, wspaniałej wytrzymałości i osiągach. Dodatek w postaci elektronicznej kontroli startu w 2014 spowodował, że sprawy weszły na wyższy poziom, co pomoże weekendowym zawodnikom na lokalnych imprezach, tak samo jak MX2 prowadzi na scenie europejskiej i światowej.