Technologia Kawasaki Sterowanie silnikiem

Od czasu naszego pierwszego silnika motocyklowego zbudowanego w 1953 roku, Kawasaki ciągle używa nowych technologii w tworzeniu wysoko wydajnych silników. Dziś, motocykle Kawasaki są wypełnione licznymi oryginalnymi i technologicznymi elementami, które wyewoluowały podczas naszej długiej historii.

KTRC (3-tryby, 9-poziomowy)

9-trybowa kontrola trakcji Kawasaki (KTRC) to najbardziej zaawansowany system kontroli trakcji, który pozwala na agresywniejszą oraz bardziej sportową formę jazdy jak i spokój podczas jazdy na śliskich nawierzchniach.

9-pozimowy system kontroli trakcji łączy w sobie najlepsze części poprzednich systemów, które były wykorzystywane w motocyklach Kawasaki. Każdy kierowca ma możliwość wybrania trzech różnych trybów, gdzie każdy oferują coraz to większą pomoc oraz bardziej kontroluje zachowanie motocykla. W każdym z trzech trybów, kierowca ma możliwość wybrania 3 osobnych poziomów wpływu tego systemu na jazdę motocykla co daję w sumie 9 różnych ustawień kontrolo trakcji. Istnieje również możliwość całkowitego wyłączenia systemu.

Nowy system KTRC łączy w sobie niektóre z funkcji, które były wykorzystywane w poprzednich wersjach tego systemu (S-KTRC, 1-trybowy KTRC) w każdym w trybów. Pierwsze zastosowanie nowego KTRC jest zbliżone do S-KTRC, gdzie układ w sposób ciągły monitoruje poślizg kola tylnego, gdy przekazywana jest na nie moc. Podczas przyspieszania tylne koło obraca się o ok. 20-30% szybciej niż koło przednie, co zwiększa pewność siebie kierowcy dzięki większej kontroli motocykla na śliskich nawierzchniach
 
W zależności od modelu, trybu deszczowy (Rain Mode) również jest dostępny. Może on być dowolnie włączony lub wyłączany bez względu na działanie układu KTRC. Włączenie trybu deszczowego automatycznie ustawia układ KTRC w trybie 3+ oraz zmniejsza moc, moment obrotowy oraz reakcję motocykla. Co za tym idzie, maksymalna moc silnika jest zmniejszona a dostarczenie mocy łagodniejsze.