Kultowe Modele

W całej rozległej historii Kawasaki powstało wiele kultowych motocykli:

1962

1962
B8125
Linia motocykli o symbolu B8 była pierwszą w pełni samodzielną maszyną produkowaną pod nazwą Kawasaki. Był to motocykl zaprojektowany w oparciu o model poprzedni o symbolu B7 Meihatsu, w którym stosowano silnik Kawasaki. Kawasaki B8 dzięki swojej trwałości i niskim kosztom eksploatacji był bardzo popularnym pojazdem w Japonii. Model ten posiadał 8 KM osiągniętych z silnika 125 cm3 przy 8000 obr/min. Silnik został zaprojektowany w oparciu o wiedzę i doświadczenie zdobyte przy projektowaniu silników lotniczych o czym świadczy oznaczenie na baku „Kawasaki Aircraft”. 

1963

1963
B8M
Znany jako "Red Tank" 1962 B8M został stworzony specjalnie na mistrzostwa motocross w Japonii. W 1963 roku niespodziewanie wskoczył na podium zajmując pierwsze miejsce na sześciu startujących. B8M był pierwszym w historii motocyklem wyścigowym wyprodukowanym przez Kawasaki, skonstruowany na podstawie zmodyfikowanego modelu B8. W stosunku do modelu podstawowego w B8M została powiększona moc do 12 KM i zastosowana czterobiegowa skrzynia biegów. Ten model zapoczątkował dążenie do coraz większej wydajności wyścigowych maszyn kawasaki.

1966

1966
W1 650
W momencie wprowadzenia na rynek w roku 1966 silnika dwucylindrowego równoległego o pojemności 650 cm3 o symbolu W1 chłodzonego powietrzem, w owych czasach był on silnikiem o największej pojemności produkowanym w Japonii. Cechowała go niezwykła trwałość i wydajność, co wpłynęło na niezwykłą popularność tego modelu zarówno na rynku rodzimym jak i na rynkach eksportowych (USA). W późniejszym czasie motocykle zostały dostosowane do wymogów służb państwowych przez zastosowanie hamulca tarczowego w przednim kole i były użytkowane przez policję.

1969

1969
H1 500
Rozpoczynając od deski kreślarskiej i serii testów przeprowadzonych przez KHI na uniwersytecie w KIOTO, jako pierwszy duży chłodzony powietrzem dwucylindrowiec przez konfigurację V-3 oraz silnik dwucylindrowy równoległy oznaczony symbolem H1, ostatecznie został skonstruowany, jako wysokowydajny trzycylindrowy silnik dwuskokowy. W tym modelu zostały zastosowane nowatorskie rozwiązania w postaci elektronicznego modułu zapłonowego, który wpłynął na podniesienie mocy przy niskich obrotach. Celem projektu było uzyskanie 120 KM z 1 litra pojemności. Model H1 spełniał założenia i został okrzyknięty najszybciej przyśpieszającym na świecie motocyklem przy 60 KM uzyskanych z silnika o 500 cm3 pojemności przemierzał dystans ¼ mili w 13 sekund. Produkcja tego modelu była stopniowo ograniczana a w roku 1976 KH500 został całkowicie wycofany z produkcji ze względu na wprowadzone rygorystyczne normy hałasu i emisji spalin.

1971

1971
Dave Simmonds H1R500
W oparciu o maszynę seryjną H1500 z roku 1970, została skonstruowana maszyna wyścigowa o symbolu H1R. Już na początku odniosła wielki sukces, Deave Simmonds wygrał pierwszy raz w historii Grand Prix w Barcelonie w 1971 roku. Maszyna o pojemności 500 cm3, chłodzony powietrzem, trzycylindrowy silnik ze sportowym wydechem fabrycznie zmodyfikowanym oraz wprowadzonymi sugestiami Simmondsa. W późniejszym czasie na nowszych wersjach H1R ścigał się min. Kork Ballington w rodzimej Afryce Południowej oraz Mick Grant, który na wersji chłodzonej cieczą, wygrał wyścig Senior w 1975 na wyspie Man TT.

1972

1972
H2 750
Większy brat H1, silnik o pojemności 750 cm3, trzy cylindrowy, dwusuwowy. Pierwszy raz pojawił się na ulicach w 1972 roku jako Mach1V. Miał większy moment obrotowy niż 500-setka dzięki czemu dla wielu był łatwiejszy w prowadzeniu. Chociaż przeniesienie mocy w modelu H2 było duże to w wersji wyścigowej H2R był bardziej zrywny. Maszyna wyścigowa H2R została rozsławiona przez Mick Grant, Paul Smart oraz Yvonne Du Hammel. Wersja uliczna H2 była projektem przełamującym kolejne bariery konstrukcyjne. Pojazd Kawasaki zyskał reputację maszyny o wyjątkowym jak na te czasy wyglądzie, niespotykanej wydajności. Zastosowano min. hamulce tarczowe w przednim kole, elektroniczny zapłon i amortyzator kierownicy w standardzie, Mówiono iż H2 jest w stanie wyminąć wszystko…. oprócz stacji benzynowych.

1972

1972
Z1 900
Jedna z prawdziwych ikon świata motocykli. Z1 900 jest motocyklem zbudowanym na bazie silnika o pojemności 750 cm4 którego pojemność powiększono do 903 cm3 oraz dodano czwarty cylinder. Silnik z podwójnym wałkiem rozrządu oraz czterema rurami wydechowymi robił piorunujące wrażenia na dziennikarzach i motocyklistach. Do salonów trafiła maszyna która seryjnie miała 80 koni mocy i osiągała prędkość 120 mil na godzinę. Charakterystyczny tył nazywany „ ogonem kaczki” stał sięStałą częścią projektu motocykla uniwersalnego dla zwykłych ludzi. Niezawodność i trwałość tego modelu, przyczyniła się do powstania legendy o „kuloodpornej” inżynierii Kawasaki, która trwa do dziś. Z czasem ten model został modyfikowany i tak powstały w 1976 roku Z900 z silnikiem 900 cm3 pojemności , który ewoluował do 1015 cm3 pojemności i o symbolu Z1, została zastosowany w Z1000A1 q 1977r.

1973

1973
H2R and KR750
Demonicznego odgłosu trzycylindrowego, dwusuwowego silnika Kawasaki o pojemności 750 cm3 nie da się zapomnieć. Ten silnik dwusuwowy działa najlepiej w wąskim zakresie mocy najpierw został  zastosowany  w  H2R chłodzonym powietrzem  później w nowoczesnym  KR750 chłodzonym wodą. W połączeniu z nowoczesną na owe czasy rurową konstrukcją ramy ta limonkowo-zielona maszyna wyścigowa  zwracała na siebie uwagę i stała się pojazdem kultowym. Wtedy był to naprawdę pożądany motocykl. Na KR750 podczas jednego z okrążeń,, które pokonywał Mick Grant podczas wyścigu na wyspie Man TT osiągnął prędkość maksymalną 191 mil na godzinę.

1975

1975
KR250
Powstała koncepcja stworzenia silnej maszyny do startów w Grand Prix, maszyny o wąskim aerodynamicznym przodzie, Kawasaki stworzyło cała serię maszyn KR 250 i 350 z chłodzonymi cieczą cylindrami w układzie przeciwsobnym zamiast równoległym. Skuteczne dwa pojedyncze cylindry ze specjalnymi zaworami rozruchowymi połączone wałem korbowym tworzyły tak zwanego Twin-a który charakteryzował się specyficznym odgłosem wydechu dla „KR”. Maszyny te wygrywały szereg wyścigów o Mistrzostwo Świata najpierw w rękach Kork Ballington a później Arona Manga zarówno na maszynach KR 250 jak i KR350 Te maszyny wyścigowe w długim okresie czasy odniosły więcej sukcesów niż jakiekolwiek inne motocykle.

1975

1975
KT250 Trials
W połowie lat 70-tych narodził się styl sportowego motocykla terenowego, nie tylko używanego do motocrossu. W tamtych czasach coraz mocniej promowano Trail, który z czasem stał się dyscypliną szeroko uprawianą i bardzo popularną. Kawasaki również chciało mieć swój udział w tym segmencie rynku. W latach 70-tych rynek ten był zdominowany przez producentów Brytyjskich i Hiszpańskich. Kawasaki dzięki współpracy z najlepszymi kierowcami takimi jak Don Smith stworzył maszynę o symbolu KT250, charakteryzowała się wprowadzonym systemem podwójnej iskry doprowadzonej do cylindra, systemem szybkiego zdejmowania tylnego koła i piasty, system prowadzenia łańcucha z wbudowaną w wahacz oliwiarką. Motocykl został także wyposażony w zestaw oświetlenia niezbędnego do dopuszczenia do ruchu.

1975

1975
World Endurance Machine
Szwajcarski zawodnik Alain Genoud, oraz jego partner wyścigowy Francuz , Georges Godier, byli odrzucani przez jednego z japońskich producentów zanim trafili do Kawasaki. Z Kawasaki przystąpili do konkursu w World Endurance Championship. Oparte na silnikach motocykli drogowych, zgodnie z zasadami zastosowano specjalne ramy i zawieszenie. W klasie najbardziej wymagającej silnik Z1 900 okazał się idealnym narzędziem aby sprostać morderczej próbie podczas wyścigu Endurance. Maszyny Godier / Genoud musiały posiadać trwałą, łatwo wymienialny akumulator, szybko zdejmowane koła oraz specjalne szybko wypełnialne zbiorniki paliwa. Nagrodami za ich poświęcenie dla Kawasaki to między innymi nadany w1975 roku tytuł najtrwalszej maszyny na Świecie i seria zwycięstw zawodników ze Światowej czołówki na maszynach Kawasaki w kolejnych latach.

1977

1977
Z650 B1
W momencie uruchomienia sprzedaży w 1977 roku, Z650B1 został nazwany "Księciem Książąt" w bezpośrednim porównaniu do Z1000 (A1), który zdobył równie królewski przydomek "King of Kings". Była to jedna z ostatnich maszyn zaprojektowana przez legendarnego inżyniera Kawasaki Inamura "Ben" - który również zaprojektował Z1 900. Z650 miał silnik 64 konny i świetnie zestrojone zawieszenie. To połączenie umożliwiało w pełni wykorzystać prowadzącemu pojazd wszystkie jego właściwości .Z650 posiadał zwinność 500-tki z wydajnością 750-tki, Z650 został bardzo popularną maszyną wśród społeczności motocyklowej.

1977

1977
Z1-R
Wprowadzony został na rynek Z1R 1015cm3.
Niepowtarzalny wygląd i prawdziwa osobowość "cafe racer", Z1-R nadal wygląda bardzo nowocześnie i świeżo.

1979

1979
Z1300
Uznawana za wielu ostatnią z ery „największy jest najlepszy” brała udział w wyścigach na przełomie lat 70 i 80-tych, Z1300 była z pewnością imponującą bestią o sześciu cylindrach ułożonych w poprzek ramy, chłodzonych wodą z ogromnym zbiornikiem paliwa z przodu. Jako przeniesienie napędu zastosowano wał. Zawieszenie amortyzowane było dwoma powietrznymi amortyzatorami. Z1300 na początku posiadała trzy podwójne gaźniki z pojedyńczą komorą pływakową, ostatecznie przekształcił się w maszynę 120 KM z wtryskiem paliwa.

1980

1980
KR500
Stworzony na bazie doświadczeń zebranych przez tandem wyścigowy KR250, motocykl KR500 był czymś więcej niż tylko czterocylindrowym odpowiednikiem silnika stosowanego w KR250, był to pojazd naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami, koncepcjami i technologiami. KR500 stał się prekursorem większości technologii stosowanych do dzisiaj np. rama aluminiowa typu „monocoque” , szereg możliwości regulacji ustawień podwozia, oraz układu jezdnego a jego wygląd zewnętrzny wywodzi się z doświadczeń Kawasaki w testowaniu samolotów w tunelu aerodynamicznym. Na sukcesy tej wspaniałej maszyny nie trzeba było długo czekać, za sprawą Brytyjskiego kierowcy wyścigowego Korka Ballingtona KR wygrywa Mistrzostwa Shell 500 Championship. Technologie i rozwiązania zastosowane w tej maszynie zostały później przeniesione do ZX-12R.

1980

1980
Top Fuel Bike
W 1980 roku Kawasaki dominuje w Top Fuel Racing w Stanach Zjednoczonych. Dzięki współpracy z Bo O Brochta i terminalem Van Lines Kawasaki było niemal niezwyciężone. Maszyna oparta na konstrukcji Z1, Kluczem do sukcesu stała się odwrócona głowica cylindrów odprowadzającą spaliny zarówno z przodu jak i z tyłu. Czasy osiągane na dystansie ćwierć mili to 7,08 sekundy odnotowany podczas wyścigu Ontario Motor Speedway. Konstrukcja ta była krokiem milowym w tej dyscyplinie. W latach 80’ ten rodzaj wyścigów organizowanych w obu Amerykach przyciągał turystów nawet z Europy i Wysp Brytyjskich. W tych latach Kawasaki oznaczało maksymalne osiągi i najnowocześniejsze rozwiązania. Wersja specjalna chłodzona cieczą była dostępna w pojedynczych egzemplarzach w latach 80’.

1980

1980
Z1000H
Stworzony w momencie, kiedy gaźnik dominował w motocyklach na całym Świecie. Kawasaki w modelu Z1000H wprowadza, jako pierwszy producent, wtrysk paliwa do maszyn dostępnych powszechnie. Maszyna była połączeniem stylu i wyrafinowanej przemyślanej konstrukcji. Jej wyjątkowy charakter podkreślały złote felgi i czarny kolor motocykla. Symbol H oznaczał specjalną edycję. Pojazd zasilany był silnikiem o pojemności 1015 cm3 chłodzony powietrzem. Z1000H stanowił podwaliny dla wszystkich późniejszych maszyn Kawasaki zasilanych za pośrednictwem wtrysku paliwa.

1981

1981
Lawson Superbike Z1000SR
Oryginalny „Superbike” startujący w Serii AMA w Ameryce, skonstruowany w oparciu o zmodyfikowane maszyny seryjne, które zachowały oryginalną sylwetkę. Bajeczna popularność tych motocykli w stanach miała swoje odzwierciedlenie w utworach Freddie Spencer, Wayne Rainey, Wes Cooley and “Mr Kawasaki”, Eddie Lawson otrzymał numer startowy 21. Jego “sit up and beg” Z1000R stał się legendą wyścigów Superbike. Patrząc na jego styl i późniejsze sukcesy nie dziwi fakt, iż maszyna ta wyznaczyła drogę dla przyszłych maszyn Kawasaki.

1981

1981
GPz1100 B1
Dziadkiem słynnej gamy GPZ był GPz1100B1 oryginalna czerwona rakieta typu Twin Shock. Wersja rajdowa otrzymała numer 11, posiadała wtrysk paliwa i w późniejszym czasie tylne zawieszenie typu Uni-Track. Maksyma mówiąca o tym, iż nic nie zastąpi „kostki” potwierdza się w dużych chłodzonych powietrzem GPz-ach.

1982

1982
AR50
Znany przede wszystkim przez amatorów piwa o mocy maszyn sportowych. Na początku lat 1980 można było zobaczyć sznur nowych maszyn Kawasaki o niższych przedziałach mocy, popularnych przede wszystkim w śród szerokiej rzeszy entuzjastów dwóch kółek w Wielkiej Brytanii gdzie prawo ograniczało prędkość do 30mil. AR50 charakteryzuje niepowtarzalny styl, tarczowe przednie hamulce w standardzie i owiewki bikini, zamontowano odlewane felgi oraz tylne zawieszenie typu Uni-track.

1982

1982
AE80
Dodając odrobinę wydajności – I w tym samym czasie jako alternatywa dla drogowej wersji AR, coś modnego w świecie Off-road, dla stawiających pierwsze kroki w świecie dwóch kółek. AE80 był dla wielu pierwszą maszyną pierwszym Kawasaki.

1984

1984
GPz900R
Pierwszy na Świecie chłodzony cieczą czterocylindrowy skonstruowany na ramie superbike motocykl. GPz900R zdobył popularność od pierwszych dni, kiedy został wprowadzony do sprzedaży, jego osiągi i stylizacja wyznaczyły nowy poziom konstruktorom motocykli. Wyposażony był w oryginalne zawieszenie tylne Kawasaki typu Uni-Track, hudrauliczne zawieszenie przednie z systemem anty – dive, wałki rozrządu napędzane po stronie cylindrów a nie centralnie jak to było powszechnie stosowane. Innowacje zastosowane w GPz900R były przez lata adoptowane przez konkurencję w swoich maszynach.

1984

1984
GPz 750 Turbo
Pierwszy na Świecie chłodzony cieczą czterocylindrowy skonstruowany na ramie superbike motocykl. GPz900R zdobył popularność od pierwszych dni, kiedy został wprowadzony do sprzedaży, jego osiągi i stylizacja wyznaczyły nowy poziom konstruktorom motocykli. Wyposażony był w oryginalne zawieszenie tylne Kawasaki typu Uni-Track, hudrauliczne zawieszenie przednie z systemem anty – dive, wałki rozrządu napędzane po stronie cylindrów a nie centralnie jak to było powszechnie stosowane. Innowacje zastosowane w GPz900R były przez lata adoptowane przez konkurencję w swoich maszynach.

1985

1985
GPz600R
Poprzednik Ninja ZX-6R - GPz600R stworzony do rywalizacji w klasie średniej Supersport, Okazało się iż duże silniki nie są potrzebne do uzyskania dużej wydajności. Jego znakiem charakterystycznym jest rama obwodowa łącząca się w najprostszy sposób z punktem obrotu wahacza. GPz600R jeździł tak dobrze jak wyglądał i przełamywał barierę prędkości tamtych czasów.

1990

1990
ZZR1100
Nadal silny i potężny oręż pochodzący z lat 90’ ZZR1100 Wyznaczył poziom wydajności i niezawodności na kolejne lata, prędkość wprowadziła go w Świat potężnych motocykli, Jakość wykonania podzespołów, łatwość prowadzenia i komfort użytkowania rozpowszechnił tą maszynę na całym Świecie. ZZR1100 stanowił wzór do naśladowania i przez jego perspektywę były oceniane maszyny konkurencji.

1991

1991
KX500
Urodził sie z KX420 potężny KX500 był I jest prawdziwą bestią 500cm3 pojemności dwa cylindry i moc MX wielki KX był prowadzony przez motocyklistów z ogromnym sercem, dużymi rękami i ogromnymi …. Początkowo chłodzony powietrzem podwójnie amortyzowany później chłodzony wodą z zawieszeniem typu Uni-track. Bez względu na wersję szacunek mieli dla niego wszyscy, zimny kopniak potrafił dać się we znaki i dziurawić buty nawet największych twardzieli. Wśród tych, którzy opanowali 500 był amerykański legendarny motocyklista MX, Brad Lackey i Brit z drużyny Zielony jeździec i Paul Malin, którzy w wieku 19 lat, w 1991 roku we Francji zostali najmłodszymi w historii zwycięzcami MXGP.

1995

1995
VN800
Duży leniwy V-Twin archetyp krążownika szos, przez długi czas był pozycjonowany na równi z większymi I cięższymi maszynami, Kawasaki jednak uznało to za błąd ze względu na większą zwrotność I lekkość motocykla. Motocykl był dla wilu przejściową maszyną przed zakupem większego VN1500 lecz dla wielu była to maszyna która łączyła w sobie wszystko co było niezbędne.

1996

1996
ZX-7R
Być może i nie najszybsza maszyna w swojej klasie, legendarna 750 cm3 ZX-7R wynagrodziła nam to ergonomią i poziomem wykończenia oraz rewelacyjnie reagującym zawieszeniam. W wersji wyścigowej ZX-7RR zwyciężał w niezliczonej liczbie startów, Był napędzany silnikiem o pojemności 750 cm3 chłodzonym wodą. Szybko zyskał uznanie za wyjątkowo dobre właściwości jezdne zwłaszcza na słaboprzyczepnej I śliskiej nawierzchni. Obecnie ZX-7R ustąpił maszynie o mniejszej pojemności ZX-6R, który zdominował tą klasę pojemności.

1998

1998
W650
Następca słynnego Kawasaki W1 z 1960 roku, W650 czterosuwowy Twin wyglądał i prowadził się absolutnie wyjątkowo.
Posiada typowe cechy dla klasycznych maszyn, takie jak stożkowe krzywki napędzające wałek rozrządu czy szprychowe zaplatane koła. Model ten cieszy się dużą popularnością i  jest sprzedawany w dużych ilościach zarówno dojrzałym fanom jak i młodszym entuzjastom odkrywania tego bardzo ciekawego typy ponadczasowej maszyny. 

2000

2000
Ninja ZX-12R
Korzysta z technologi lotniczych, ZX-12R – lub jak go nazwano w fabryce “Projekt 320” był wizytówką wydajności Kawasaki. Z silnikiem o mocy 200 KM obudowanym ramą typu monocoque, poruszał się na specjalnie zaprojektowanej oponie, a zmienione owiewki osadzone niżej miały na celu zmniejszenie I tak wyjątkowo niskiego współczynnika oporu powietrza.

2001

2001
ZRX 1100
Wygląd stylizowany na maszyny AMA Superbike którymi jeździł   Eddy Lawson w stylu "sit-up-and-BEG" , ZRX przypominał również nieco Z1R typowego"Café Racera"  .
Pojazd trafił do serc miłośników stylu retro i współczesnej inżynierii, ZRX zyskał wielu wiernych fanów na długie lata.

2003

2003
ZX-6R
Przedstawiciel nowej, świeżej linii Kawasaki na rok 2003, ZX-6R miał "To coś", aby stworzyć prawdziwe "Show".
Silnik o pojemności 636 cm3  oferował  znakomite osiągi, a jego podwozie jak potwierdziło wielu było po prostu znakomite.

2004

2004
Ninja ZX-10R
Z reputacją na temat wydajności sięgającą legendarnej maszynu H1 o pojemości 500 cm3 z 1969 roku,wszedł do rodziny Kawasaki Supersports, był przykładem maszyny o ostrich rysach nie uznającej kompromisów. Kochany przez doświadczonych motocyklistów na całym Świecie. ZX10R wprowadzony do sprzedaży w 2004 roku, miał 184 KM układ zawieszenia I geometrię układu kierowniczego zaprojektowano w sposób odpowiadający wpełnidynamicznie jeżdżącym motocyklistom. ZX-10R został stworzony dla dominacji w rękach doświadczonych motocyklistów I zawodników.i zybko zdominowal najbardziej ekstremalną klasę Supersport.

2004

2004
KX250F
Początkowo czterosuwowe, później dwusuwowe I ostatecznie znowu czterosuwowe. W Świecie motocrossu – wcześniej nazywanym scramblingiem, początkowo dominowały czterosuwowe głównie Brytyjskie maszyny. Wraz z pojawieniem się komory rozprężnej spalin, której zastosowanie w maszynach dwusuwowych przyczyniło się do podniesienia mocy i obniżenia masy, motocykle czterosuwowe zostały wyparte przez maszyny dwusuwowe. Ostatnio jednak Świat MX zatoczył pełne koło i w związku z ograniczeniami dotyczącymi emisję spalin i hałasu czterosuwy ponownie królują w motocrossie. Prymat w klasie 250 od siedmiu lat aż do dzisiaj w oczach wielu profesjonalistów i amatorów wiedzie maszyna KF250F. Po poprawie szybkości i ułatwieniu obsługi KF250F jest uważany za arcydzieło.

2004

2004
Z750
Zaraz po wprowadzeniu modelu odniósł on wielki sukces sprzedażowy.  Z750 szybko stał się również podstawą dla wielu zawodników do tworzenia własnych spersonalizowanych maszyn. Wkrótce powstała nowa subkultura zrzeszająca entuzjastów "Supernaked".
Jest to najlepiej sprzedający się model w wielu krajach europejskich, Z750 został także wyróżniony na licznych forach społecznościowych za wyjątkowy styl i wydajność.

2004

2004
VN2000
Krążownik o największej kiedykolwiek produkowanej pojemności w stajni Kawasaki, VN2000 to coś więcej niż tylko liczby. Z charakterystycznym stylu "Gattling" z wielożarówkowym reflektorem  oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, dwu litrowy VN przywrócił Kawasaki  jako gracza w czołówce rynku Cruiser.

2006

2006
ER-6n
Kompaktowy I łatwy w prowadzeniu dzięki spokojnemu charakterowi. Premiera motocykla wywołała prawdziwą sensację a motocykl imponuje swoją klasą do dziś. Zastosowano pochodzący z ZX-12R dwucylindrowy chłodzony cieczą silnik o równoległym układzie cylindrów i pojemności 650 cm3, zamontowany został na prostym rurowym podwoziu, Od pierwszych chwil po wypuszczeniu motocykla z fabryki, szczególnie w charakterystycznym kolorze żółtym wraz ze swoim rodzeństwem ER-6f i Versys, wkradł się w serca motocyklistów dojeżdżających, na co dzień do pracy i tych podróżujących na wycieczki.

2008

2008
1400GTR
Jest jednym z wielu przykładów Kawasaki jako producenta tworzącego nowy segment rynku, 1400GTR ma praktyczne oryginalne akcenty. Skonstruowany został w oparciu o wydajność i technologię Supersport.
Z podwoziem i monocoque i  systemem zmiennych faz rozrządu stał się jedną z najlepszych maszyn w swojej klasie
.

2008

2008
Ninja 250R
To Ninja dla młodszych entuzjastów marki i początkujących motocyklistów, Kawasaki Ninja 250R doskonale przyjął się w środowisku kobiet. Maszyna wyposażona jest w bardzo trwały silnik, doskonałe podwozie. Największym atutem jest niepowtarzalna stylistyka Ninja, 250R utorował drogę dla jeszcze bardziej dopracowanej wersji Ninja 300.

2010

2010
Z1000
Styl i konstrukcja Z1000 z 2010 roku, czerpie inspiracje i doświadczenie z przeszłości, przekuwając je na nowoczesne rozwiązania. Chwalony za awangardową stylizację, nowoczesną aluminiową obudowę, najlepsze w klasie hamulce oraz 138 konny silnik. W idealnych proporcjach widowiskowy i skuteczny. Ostatni Z1000 powinien stać się prawdziwą ikoną.

2011

2011
Z1000SX
Jeśli planujesz kilkudniową, sportową jazdę, potrzebujesz najnowszej technologii i długodystansowych możliwości, które oferuje nowy Kawasaki Z1000SX Tourer. Jest połączeniem sportowej i turystycznej maszyny

2011

2011
Ninja ZX-10R
Fantastyczny motocykl jako maszyna drogowa, Ninja ZX-10R stworzyła doskonałą bazą dla zwycięskiej maszyny Tom'a Sykes'a W Mistrzostwach Świata serii Superbike.  Odnosząca sukcesy w klasie Stock jaki i kochana przez kierowców drogowych. Połączenie wysokiej technologii i czystej Ninja jest uzależniające. 

2012

2012
ZZR1400
 ZZR1400 Performance Sport stanowi hipnotyzującą mieszankę inżynierii, stylu i osiągów. Jako niekwestionowany Król Hipersportu, ten pojazd jest wyposażony w stworzony na miarę tylny amortyzator Öhlins TTX oraz lekkie, tytanowe tłumiki Akrapovic, a także chroniącą przed wiatrem przednią owiewkę typu bubble. Gdy dodasz do tego poważne nastawienie Kawasaki, otrzymasz pakiet wyjątkowych osiągów i znakomitego prowadzenia

2012

2012
KX450F
To maszyna najwyższej klasy światowej. Wygrał niemal połowę wszystkich zawodów serii supercross. Kontrola startu, łatwy tuning, węższa rama, mocny silnik - to najważniejsze cechy nowego KX450F. Pierwszy motocykl w swojej klasie posiadający pneumatyczne przednie zawieszenie.

2013

2013
Z1000
Wyprofilowane, agresywne nadwozie oraz brak elementów mogących przyćmić funkcjonalność to cechy charakterystyczne modelu z serii Z, stworzonego z wykorzystaniem unikalnego podejścia zwanego "Sugomi". Zwiększenie kontroli nad pojazdem, nowy silnik oraz dynamika zawieszenia pozwalają na uzyskanie jeszcze lepszych odczuć podczas jazdy. Z1000 to niekwestionowany lider klasy Supernaked.